loading...
health sexual
گاندی دارو بازدید : 44 سه شنبه 19 دی 1402 نظرات (0)

به دنبال بهبود زندگی زناشویی خود هستید؟ با راه حل‌هایی که در ادامه این مطلب ارائه می‌دهیم، می‌توانید زندگی جنسی خود را بهبود ببخشید و هیجان را به روابط خود بازگردانید. یکی از مشکلات رایج زنان بی میلی جنسی است که در زندگی زناشویی آنان اختلال ایجاد می‌کند.

روش‌های متعددی برای درمان بی میلی زنان وجود دارد. از خوردن مواد غذایی خاص گرفته تا استفاده از مکمل‌های دارویی و سایر لوازم جنسی می‌توانند به تقویت میل جنسی زنان کمک کنند.

در راهنمای جنسی امروز همراه ما باشید تا ابتدا به علل کم شدن میل جنسی در زنان بپردازیم و سپس روش‌های متعددی را برای درمان بی میلی زنان ارائه دهیم.

علت کم شدن میل جنسی در زنان چیست؟

لیبیدو یا میل جنسی غریزه‌ای است که میزان آن در هر انسان متفاوت خواهد بود. علاوه بر تمایلات درونی، عوامل خارجی بسیاری می‌توانند روی میل جنسی شما تاثیر بگذارند؛ از تعداد هورمون‌های بدن گرفته تا عادات غذایی، دارویی و حتی میزان خواب.

بنابراین میزان لیبیدو در هر فرد می‌تواند با تغییر کوچکی در سبک زندگی بهبود پیدا کند. البته گاهی درمان بی میلی زنان کمی دشوارتر است زیرا به عوامل طبیعی وابسته است. به عنوان مثال سن نیز در کاهش میل جنسی تاثیر دارد و برای درمان آن به قرص‌های تقویتی نیاز خواهید داشت.

7 راه موثر در درمان بی میلی زنان

درمان سرد مزاجی زنان سخت یا ناممکن نیست. مهم‌ترین نکته این است که پارتنر یا همسرتان در این مسیر همراه شما باشد و با صبوری در رفع این مشکل کمک کند. در کنار آن، روش‌های زیر نیز می‌توانند در این امر موثر واقع شوند:

1.      مصرف میوه را افزایش دهید.

بعضی مطالعات نشان می‌دهند که میوه‌ها در تقویت میل جنسی زنان نقش موثری دارند. علاوه بر آن، مصرف میوه هیچ عوارضی ندارد و می‌تواند اولین و بهترین گزینه شما برای درمان بی میلی جنسی باشد.

بر اساس تحقیقات علمی اخیر، میوه‌هایی مانند انجیر، موز و آوکادو بیشترین تاثیر را در درمان بی میلی زنان و مردان داشته‌اند. این میوه‌ها غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند که جریان خون را در نواحی تناسلی افزایش می‌دهند و در نتیجه باعث تقویت میل جنسی می‌شوند. 

2.      رژیم غذایی خود را با سبزیجات بهبود ببخشید.

برای درمان بی میلی جنسی به سفره‌های خود سبزیجاتی مانند ریحان و سیر را اضافه کنید. عطر ریحان باعث تحریک بعضی از احساسات می‌شود در حالی که سیر حاوی ماده شیمیایی به نام آلیسین است که فشار خون را افزایش می‌دهد و به درمان بی میلی زنان کمک می‌کند.

البته تحقیقات بیشتری نیاز است تا تاثیر مستقیم سبزیجات بر درمان سرد مزاجی زنان را اثبات کنیم. اما می‌توان گفت این مواد در بهبود وضعیت جنسی به‌طور بالقوه‌ای نقش دارند.

3.      از قرص درمان مزاج یا روان کننده استفاده کنید.

اگر به دنبال راه حلی فوری برای درمان مشکلات جنسی زنان هستید، قرص‌ها و روان کننده‌ها می‌توانند به‌خوبی پاسخگوی نیاز شما باشند. روان کننده واژن میزان تحریک‌پذیری زنان را افزایش می‌دهد و تجربه‌ای بی‌نظیر را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

روش دیگر استفاده از قرص‌های تحریک کننده زنان است. در صورتی که در دوران یائسگی به سر می‌برید یا بی میلی جنسی در زندگی زناشویی شما اختلال شدیدی ایجاد کرده است، می‌توانید با مصرف قرص یا قطره، سریع‌تر نتیجه بگیرید.

به‌عنوان مثال قرص پرووسترا قویترین قرص شهوتی کننده سریع زنان است که علائم یائسگی را کاهش می‌دهد و با تقویت میل جنسی منجر به درمان بی میلی زنان می‌شود.

4.      کوچکترین احساسات خود را در نظر بگیرید.

فراموش نکنید که احساسات درونی شما نقش مهمی در میل جنسی و میزان تحریک‌پذیریتان دارند. تصوری که نسبت به بدن خود دارید روی احساستان تاثیر می‌گذارد.

داشتن رژیم غذایی متعادل و تحرک فیزیکی مداوم می‌تواند تصور بهترین نسبت به بدنتان به شما بدهد و باعث افزایش اعتماد به نفس شود. با این‌حال در چنین وضعیتی، کنترل افکار در درمان بی میلی زنان بزرگترین نقش را دارد.

بهتر است تمرکز خود را روی احساسات مرتبط با زناشویی بگذارید و لحظات رمانتیک خود را با نشخوار فکری از دست ندهید. می‌توانید محیط را کمی تاریک‌تر کنید، تعدادی شمع روشن کنید و برنامه‌ای بریزید که حس امنیت و راحتی را در شما افزایش دهد.

5.      اهمیت خواب را فراموش نکنید.

افرادی که زندگی نامتعادلی دارند نمی‌توانند زمان ثابتی را برای خواب در نظر بگیرند. در نتیجه همیشه با کمبود خواب مواجه هستند. بیش از اندازه مشغول بودن و کار کردن نیز می‌تواند روی خواب و زندگی زناشویی تاثیر مستقیم داشته باشد.

از هر فرصتی که دارید برای استراحت و چرت‌های کوتاه استفاده کنید. خوابیدن، حتی در مدت زمانی کوتاه، منجر به افزایش انرژی در بدن می‌شود و در نتیجه لیبیدو را بهبود می‌بخشد و در درمان بی میلی زنان تاثیر دارد.

خوردن غذاهایی که غنی از پروتئین و کربوهیدرات پیچیده هستند نیز می‌تواند در کیفیت خواب شما تاثیر داشته باشد.

6.      سلامت رابطه خود را اولویت قرار دهید.

بعضی عوامل لحظه‌ای در حال شما تاثیر مستقیم می‌گذارند. به‌عنوان مثال اگر به‌تازگی با پارتنر یا همسر خود دعوا کرده‌اید نداشتن میل جنسی امر بسیار طبیعی است. برای بسیاری از مردم حس نزدیکی و صمیمیت اهمیت بیشتری نسبت به میل جنسی دارد.

به عبارتی، داشتن اختلاف‌هایی که به نتیجه نرسیده‌اند می‌توانند برای مدتی کوتاه یا حتی طولانی، در احساسات جنسی شما اختلال ایجاد کنند. داشتن ارتباطی سالم و بحث‌های مفید می‌تواند منجر به اعتمادسازی و رفع اختلافات شود.

بنابراین بسیار مهم است که نگذارید اختلاف‌های کوچک به تنفر مبدل شود و سلامت رابطه‌تان را برای همیشه به خطر اندازد. زمان خود را صرف صحبت و ارائه راه‌حل‌های سازنده کنید و از احساسات همدم خود غافل نشوید.

7.      مدیتیشن کنید.

در نهایت مدیتیشن و کاهش استرس ذهنی و بدنی بهترین راه برای درمان بی میلی زنان است. سلامت جسمی تنها در کنار سلامت روانی معنا پیدا می‌کند. بنابراین حتی اگر بدن سالمی داشته باشید، ذهن مضطرب و ناآرام در کاهش لیبیدو تاثیر دارد.

مردان و زنان در مواجه با استرس کاملا متفاوت عمل می‌کنند. مردها از رابطه جنسی برای رهایی از استرس و اضطراب استفاده می‌کنند، در حالی که زنان در هنگام اضطراب از رابطه دوری خواهند کرد. این تفاوت رفتاری گاهی منجر به اختلاف و به خطر افتادن زندگی زناشویی می‌شود.

از این رو برای مواجهه با این مشکل می‌توانید مدیتیشن کنید. با انجام ورزش‌هایی مانند یوگا، استرس را از خود دور کنید و زندگی آرام‌تری را به خود هدیه دهید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 560
  • بازدید کلی : 560